Tuesday, April 3, 2012

Mendoakan.

Ada seorang teman berkongsikan cerita kepada saya. Ia sebuah cerita hati.

Teman istimewanya sudah lama tidak mengirimkan khabar oleh kerana beliau berada di luar kawasan. Beliau menjalankan tugas sebagai seorang penyiasat di Thailand bagi menyelesaikan satu kes jenayah berat.

Saya juga terkejut apabila dikhabarkan itu tugasnya.

Kerja sebagai penyiasat sangat sulit dan membahayakan. Nyawa umpama gelas di penjuru meja. Tertepis sedikit, jatuh dan pecah berderai ke lantai.

Oh.. Ianya perasaan yang rumit. Saya hanya mendengar.

Dan secara tiba-tiba hari ini temannya itu menghubungi. Di hospital. Teman rapatnya yang ingin menyelamatkan beliau, terkena tembakan di kaki. Kaki harus dipotong serta merta.

Temannya itu, sedang diburu oleh kumpulan terbabit untuk dibunuh. Dan beliau berpesan, jika ada apa-apa yang berlaku ..... T___T

---------------

Saya tidak boleh berbuat apa-apa melainkan hanya berdoa.

Mentor saya pernah menyebut | "Doa itu dapat mengawal apa yang kita tidak boleh kawal."

No comments: