Friday, July 25, 2008

Sara Humaira

Sara Humaira?

sape ni?

Ini bukan gambar anak saya, tapi gambar adik bongsu saya.hehe..Jangan tak percaya :)

Kadang-kadang janggal pulak rasanya bila dah berumur 22 tahun pun masih dapat adik lagi. Orang lain dapat anak, saya dapat adik. Rezeki, rezeki.. syukur, alhamdulillah. Dah lama takde baby kat rumah. Kalau balik penat2, letih hilang bila tengok budak kecik ni.

Abang dia ni pulak memang suka menyakat, maklumlah 1st time dapat adik, hehe, exited la dia! memang tak keluar mana2 dah. Hm, bagus jugak, kalau tak, asyik hilang je

Nikmat adik ramai, memang best. Walaupun berdepan dengan 1001 kerenah, ia memberikan sejuta pengalaman berharga buat saya. Pengalaman yang mengajar erti sabar, pengalaman yang mengajar nilai kasih sayang, pengalaman yang mengajar kenal erti tanggungjawab. Ia selalu mengingatkan saya kepada sesuatu yang saya sering lupa, bahawa susah itu yang mengajar saya, payah itulah sebenarnya yang telah mendidik saya!

Cita-cita saya tinggi. Ingin memastikan semua adik-adik saya berjaya. Berjaya dalam mengenali erti hidup yang sebenar. Berjaya menjadi manusia yang sebenar-benar manusia. Bukan hanya berjaya masuk universiti semata-mata. Saya tak kisah, jika ada adik saya yang tidak cemerlang sangat dalam akademik. Pada saya, masing-masing mempunyai kekuatan yang tersendiri. Sistem ciptaan manusia yang sedia wujud kini memang belum terbukti 100% mampu menjadikan manusia itu cemerlang, gemilang dan terbilang. Ia bergantung kepada kualiti diri. Sejauh mana kita mampu untuk mengeluarkan dan mengasah kualiti diri yang telah tersedia diberikan Allah kepada kita.

Saya pula bukanlah contoh yang terbaik untuk menjadi ikutan adik-adik, namun, saya akur akan tanggungjawab ini untuk membimbing mereka, membantu mereka sedaya mungkin. Harapan ini tinggi, agar semuanya menjadi pejuang di medan perjuangan. Perjuangan yang sebenar-benar perjuangan..

Saya tetap akan mengotakan janji. Dengarlah, aku pasti kembali, InshaAllah

No comments: