Thursday, October 23, 2008

Hijau!

Hijau..

Hijau.

daun.

Saya tidak pernah jemu memandang daun, sungguh indah.

Subhanallah, ia amat indah. Tiada ungkapan lain yang selayaknya.

Warna itu, sudah cukup memberikan ketenangan, warna yang memberikan kedamaian.. tenang dengan melihat alam semuladi, ciptaan langsung Allah.

Saya memang "fanatik" dengan tumbuhan. huhu, lebih baik kot dari fanatik kepada mana2 penyanyi2 yang tak tentu hala.

Saya amat2 menyukai tumbuhan. Walau ia hanya rumput, tak akan dilepaskan peluang memerhatikannya, hehe. Mungkin nanti jika dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki, saya tak sabar untuk memiliki taman sendiri di halaman rumah. Mendengar kata-kata itu, ada sahabat yang mengingatkan agar tak jadi hutan belantara sudah la. Hmm..kesitu pulak diorang.


Hehe, sabtu ni saya akan ber'fieldtrip' :) untuk kursus biologi konservasi. Kali ni, fokus kepada tumbuh-tumbuhan, berbanding sabtu lepas ke Kuala Gandah, Pahang untuk mengkaji konservasi gajah yang dijalankan.

Tapi, minat terhadap hijau saya terbatas, tidak kepada haiwan yang berwarna hijau ini.maafla
10.31 pm
23 Oktober 2008
ikan-nemo.blogspot.com

1 comment:

Anonymous said...

Pernah saya terbaca dalam tulisan Adnan Oktar (harunyahya). Katanya, apa akan terjadi pada kita jika dunia ini tiada warna, hanya warna hitam putih sahaja (gray)? Ini juga adalah nikmat.

Memang.. hati saya juga tak dapat dipisahkan dgn seni alam. Memang akan terpaku jika saya memerhatikannya.

Sambil-sambil tu, fikirkan tentang kekuasaan Allah... Bertambah lagi lah ketenagan... Tak begitu?