Friday, August 3, 2012

Mengumpul Doa Ramadhan

Malam ini sudah 15 Ramadhan.

Dan Tuhanku yang Maha Penyayang masih memberikan diri ku peluang untuk hidup, terus menerus mendapat oksigen percuma. Wahai Maha Pengasih, tiada nilai sayangMu..

Kira-kira lagi 40 minit azan manghrib akan berkumandang. Aku masih di pejabat, mengambil masa mengisi blog ini. Ya, blog ini adalah tempat mengisi rasa. Tapi, walau terlalu banyak cerita tentang dunia yang aku lalui, namun aku tidak punya kesempatan untuk mencatat semuanya.

Hari ini sedikit sedih. Perasaan berbaur. Hati terasa sunyi.

Ya, kegembiraan dan kesedihan merupakan pilihan. Namun, kadang-kadang aku jadi keliru pada ketika mana aku memilih kesedihan dan bilakah saatnya aku mencari kedamaian.

--------

Hari ini, aku mula mencatat doa kepada semua yang pernah aku kenali walaupun mereka pernah menyakiti.. Akan ku bacakan dengan penuh kasih serta mengharapkan keampunan dariNya, dan didoakan Allah memberikan yang paling baik dari kurniaNya kepada mereka semua.

Doa ini akan ku bacakan pada setiap malam dengan izin Allah bermula hari ini. Amin.

Ya Tuhan.. Hati ini sedang mendung kembali. Hadirkanlah diriku angin yang memikul jauh awan gemawan ini, sebelum gerimis mula merintih.

Wahai angin..sudilah bertandang menyapa diri, agar berlalu badai menanti.

Wahai Tuhan Yang Maha Penyayang.. Berikanlah kesempatan dan kemudahan yang luarbiasa kepada kami dalam meningkatkan ibadah kepadaMu..

Amin..amin..Amin.. Ya Rabb.

nEmo

No comments: