Tuesday, August 28, 2012

Fokus.

Ramadhan sudah pergi. Aku masih rindu dan terus rindu.

Kini Syawal kembali.

Aku kembali ke Kota Batu setelah 2 minggu bercuti. Bercuti, rutin harianku berubah sama sekali. 

Daripada hari-hari di dalam pejabat berhawa dingin, jari hanya menyentuh keyboard menaip, bersama kertas-kertas, telefon dan mesin faks serta memenuhi mesyuarat dengan CEO / staf lalu kemudiaannya kepada rutin memotong bawang, masak memasak, sembang-sembang ringan dengan adik-adik dan segalanya bagi persiapan hari raya.

Setelah 2 minggu, aku kembali kepada kehidupan 'rutin' kerja. Serius. Aku menerima kejutan dan sekarang sedang mengalami masalah untuk mengembalikan fokus.

Fokus amat penting bagi memastikan kerja yang dilakukan diselesaikan dengan keadaan yang luarbiasa. Luarbiasa baik, luarbiasa cepat!

Sekarang ialah waktu pejabat dan adalah sangat osem aku menaip di blog ini (Special kes, ada kebenaran bos :p ) Oh biasa, aku akan merepek sekejap di sini untuk melepas cengkaman di minda.

Pulang ke KL, berkesempatan menemui teman baru. Banyak input berguna yang aku sempat cernakan dari diskusi itu (mungkin nanti akan dikongsikan disini memandangkan blog ini lama tidak di isi).

Sedang berusaha kuat untuk kembali fokus kepada kerja-ya. Ia merupakan perjuangan dalam senyap yang memerlukan kekuatan dan ketelitian.

All the best to me.

"No mountain was climbed without love for its summit."

nEmo
9.48am, 28 Ogos 2012 (1st day Brunei)

No comments: