Saturday, July 14, 2012

Positif walau apa pun yang berlaku.

Hari ini hari sabtu. Sabtu minggu depan sudah 1 Ramadhan :)

Sekarang sedang tunggu Tuan Yusry menefon sama ada masih lagi terdapat kekosongan untuk saya menyertai kursus kendalian Chairman PTS Publication yang juga penerusi Tim Psikologi Kajian Hadis.

Lagi 10 minit. Minta-minta laa ada lagi kekosongan. Kursus ini nanti akan membincang teknik komunikasi persuasif Rasulullah saw yang begitu luarbiasa.

Ini ialah sebagai persediaan saya menjadi seorang Dato'. (Tak percaya? Hahahaha. Percayalah :P ) Ya, memang. Ramai yang terkejut apabila saya sebut cita-cita saya untuk mendapatkan title Dato' / Datuk pada pangkal nama hadapan saya. 

Dan saya yakin dengan izin Allah, saya akan mencapainya.

Terlalu banyak yang saya ingin lakukan bagi mengubah manusia menjadi manusia. Itu adalah di antara impian bagi merealisasikan cita-cita saya.

Positif! Ya, positif! ^^

Pesan mentor saya, "Doa itu dapat mengawal apa yang kita tidak boleh kawal"

Saya yakin, Allah akan memberikan yang terbaik dari yang terbaik buat hamba-hambaNya.

Pesan mentor saya juga, apabila kita meletakkan keyakinan yang jitu untuk melakukan sesuatu / mahukan sesuatu, keseluruhan tindakan kita akan bergerak ke arah untuk merealisasikan apa yang kita hajati. Itulah yang dinamakan usaha.

Pesanan buat teman-teman yang ingin menjadi luarbiasa : Carilah mentor-mentor yang hebat, yangboleh membimbing kita menjadi hebat! Dan antara mentor yang paling utama untuk di cari ialah yang hatinya sentiasa menyintai akhirat.

Saya mendoakan kejayaan yang luarbiasa untuk semua! :)

nEmo


No comments: