Wednesday, June 8, 2011

Adakah, Apakah. Bagaimanakah. Gilakah. (Huh?)

Saat menconteng di blog ini adalah ketika fikiran dan jiwa agak bercelaru.

Ketika timbunan kerja bertimpa-timpa, aku suka hati buang masa di sini :D

Oh. Aku mahu bercuti. Cuti, cuti, cuti! Bukan sebab bosan dengan kerja, bukan sebab tension dengan bos atau rakan sekerja, tetapi aku rasakan aku sebenarnya sudah menzalimi diri sendiri.. Ya, zalim terhadap diri. T_____T (Oh, maafkan aku wahai diri!)

Fokus kerja tak kira masa, pergi pagi-pagi buta, balik bila matahari dah tenggelam. Kadang-kadang bintang pun sudah 'say Hi'. Mimpi kerja, makan kerja, mandi kerja, mata kerja, semua kerja @_@ Apakah.

Semua ini adalah pilihan. Benar. Pilihan.

Aku boleh memilih dengan mengatur dan menguruskan diri dengan lebih baik dengan melaksanakan kerja-kerja ini semua tanpa menzalimi diri dengan sedikit aturan yang seimbang. (Ya, ya, ya baiklah.. -___-" )

" Rehat! Sakit pun nak kerja." Ya, aku ammmaaaaaaaattt MEMERLUKAN bebelan orang lain mungkin, baru boleh berfikir.

Baiklah,baiklah.

(Masih belum hilang resah hati dan jiwa yang bercelaru. Ya Allah, tenangkanlah. T_T . Bye! perlu sambung kerja!)

p/s: Ini adalah pertama kali aku buat post di blog ketika berada di pejabat ini. Sekian.




nEmo
*____*

No comments: