Friday, September 7, 2012

Berkhalwat.

Hm.

Sudah lama saya tidak begitu aktif dengan facebook. Saya mulai rasa bosan dengannya.

Kemudian aktif bersama twitter dan sekarang sudah mulai hambar..

Saya tidak pasti mengapa. 

Saya mungkin akan terus mendiamkan diri dari twitter yang pada mulanya saya rasa begitu menarik. 

Mungkin puncanya sudah ramai orang yang saya kenali  mengikuti saya (follow) di twitter. Sudah tiada lagi privasi yang saya mahukan. Ianya sudah tidak seperti dahulu.

Saya tidak boleh menjadi diri saya. Saya cenderung menjadi orang lain. Ia adalah tidak menyeronokkan.

Dunia facebook dan twitter pelik bagi saya. Saya semakin tidak selesa dengannya. Penuh dengan perkara rumit yang tidak penting bagi saya sama sekali. Malah stres saya banyak dipengaruhi oleh laman ini. Serius. 

Ada orang mungkin mengatakan, ia adalah isu bagaimana kita sendiri yang mengawal diri.

Ya, benar.

Saya belum pandai mengawal diri. 

Jadi saya perlu melakukan sesuatu berkenaan dengannya.

Mungkin saya perlu berkhalwat beberapa ketika?

Selamat tinggal buat sementara...


nEmo
4.35pm, 7 Sept 2012

No comments: