Friday, March 23, 2012

TIba-tiba rasa mahu update.

Sudah lama tidak update blog.

Sungguh..Saya amat merindui tempat ini. Tempat saya berkongsi semua rasa, bertanya pendapat dan segala-galanya. Ini bagai minda kedua, teman berbicara.

Hari ini saya terpaksa membuka semula apabila terasa ada sesuatu yang tidak kena pada diri.

Oh. Kehidupan benar-benar berubah. Keseluruhan!

Kadang kadang saya tidak sabar menantika masa hadapan. Kadang-kadang rasa seperti tidak mahu, dan takut untuk melangkah walau setapak kehadapan.

Ya, saya bercita-cita mahu mengubah manusia. Ia bukan jalan mudah. Mungkin ada yang sinis memandang, 'mengubah dunia'? Haha! Wow. Ya saya sedang mengejar apa yang saya mahukan. Saya pasti dapat, saya padti akan mendapatkannya dengan izin Tuhan.

Saya mahu kongsikan segala-galanya disini. Segalanya tentang apa yang telah saya pelajari.

Lesson 1 :

Jadi manusia. Jadilah manusia, bukan makhluk lain. Manusia yang menjalani hidup seperti biasa.


Lesson 2 :

Berfikir dan berfikir. Fikir apa yang kita boleh lakukan untuk memberi manfaat kepada orang lain. Jika kita senang, bantu orang. Beri pancing kepadanya, bukan ikan.


Lesson 3 :

Hidup dengan menghormati manusia lain. Walau siapapun mereka, mungkin mereka lebih jauh mulia dari kita. Menghormati orang, kita akan merendah diri. Memuliakan orang, kita akan rasa hinanya diri. Dan semestinya itu labih baik daripada menjadi sombong.


Bersambung...

No comments: