Friday, November 26, 2010

Lembu-lembu?!

Sedang aku dengar lagu nasyid Saujana-ayah ibu- (saja cari mood konon) tiba-tiba teringat satu kisah aku bersama salah sorang adik aku yang comel nih. Hahahaha (gelak dulu sebelum cerita.hihi)

Jap, aku lupa dia yang ke berapa.

Hmm..


..

1, 2, 4, EH!

Owh, ya!

Ke ENAM!

.

Gila. (ni ialah kata-kata hyperbola yang menunjukkan "bengong" sebenarnya ikut kamus aku)


 

Memang. Aku selalu je lupa berapa bilangan adik aku yang sebenar.haha. Umur diorang pun sama kot! Ingat umur diorang kalau budak-budak dok sekolah lagi ja. So, dia adalah ke..hmm. ya, darjah 4!! jadinya 10tahun! Haha. Oh ya, by the way, dia ni lelaki.


 

Okay, back to the main story.

Kk, :P

.

Di suatu hari yang damai semasa aku syok-syok tengah minum dan lepak-lepak di kedai makan ayah aku, tiba-tiba adik yang 10 tahun ni panggil.

"Na, tolong jap bancuh milo.."


 

Aku pun dengan perasaan malas yang melampau terus balas,

"Lah…bancuh la sendiri..! kan reti je bancuh. Senang je kan."


 

Dia reply dengan muka merajuk manja dan simpati.hihi..

"Bancuhla.. Nanti abah marah kami bancuh sendiri.."


 

Sambil buat muka aku bermonolog dalam diri..

"Eleh..alasan la tu. malas je..! pastu nak bermanja-manja pulak. Haih."


 

"Yela, yela..orang tolong bancuhkan..!" aku balas.

Then dia bagi aku bekas yang dia nak letak milo. Aku pun amek. Dia pun terus ke tempat lain.


 

Pastu, tiba-tiba dengar dia jerit.


 

"Kami nak yang lembu-lembu punya!!"

Aku macam pelik..

Then, dengan buat muka pelik aku berpikir, dan terus tanpa membuang masa tanya dia balik.

"Apa hang cakap?!"


 

"Buat yang lembu-lembu punya..!" dia balas.

"lembu-lembu??!" seriously aku blur gila masa tu.

"Ape lembu-lembu tu..?!" Aku tanya balik dengan tanpa rasa bersalah. (yela..xde kaitan lembu dengan milo! Ingat letak susu lembu ka apa budak nih)


 

"cow-cow!! "

"Buat milo kat kami lembu-lembu punya" dia jawab!


 

Aku terdiam. What the..

..

.

Pastu gelak gila-gila..!!! hahahaha! Apekah!


 

Adeh. Boleh plak nak buat "direct translation" camtu.hahaha. Memang la budak nih!


 

Haih..tengah rindu dia pulak.hihi..

Semoga terus membesar jadi budak yang taat pada Tuhan, hormat mak abah, jadi budak rajin dan bijak tau! Sori sangat tak dapat spend masa banyak dengan hang kat rumah. Nanti balik, kita sambung buat kebun okey? :P


 

p/s: I will show you this post when u get a little bit older okeh.haha.

kamus utaQa:

kami: saya

hang: kau/awak

3 comments:

YOUsoF said...

Hahaha entry ni memang lembu-lembu punya lah!! ;DD

~nEmo~ said...

hahaha.. :P

hyatt^^ said...

aku da gelak guling2 :P