Monday, January 19, 2009

"kembali"

Alhamdulillah. baru dapat nak mengupdate blog. Dah lama saya tinggalkan blog ini disebabkan terdapat masalah2 tertentu yang tidak dapat dielakkan.

Hari ini merupakan hari mengundi di UM. Saya berkesempatan merayau2 dan melihat2 kehangatan PRK kali ni. Kali ini saya kurang terlibat, hanya menjadi pemerhati. Macam2 isunya, biasala bila tiba PRK macam2 isu panas muncul. Ada yang peduli, ada yang buat tak tau je, ada jugak yang buat2 tak tau. Saya dengar2 je. Namun, suasana PRK kali ni rasanya tidak sehangat tahun2 sebelumnya.

Entahla.. itu pendapat saya je.

Ramai yang masih buat hal sendiri2, tak peduli pun apa yang berlaku di sekeliling. "Ah, lantakla korang, aku datang sini belajar. Apa politik2 ni.." Tak concern pasal pilihan raya.

Mahasiswa, siapakah anda? Carilah SIAPA diri anda yang sebenar dan APA tanggungjawab kehidupan SEBENAR anda.

11.44 am
19 Januari 2009
ikan-nemo.blogspot.com

No comments: