Sunday, December 7, 2008

"korban" dekat2 Raya Korban

Hai..dah lama tak menjenguk blog. Balik kampung, susahla nak online selalu.. nasib baik tak bersawang lagi blog yang aku dah tinggalkan ni.haha

Terasa kekosongan dalam kepala ni, aduh teruk la aku ni T_T
Banyak nak tulis, banyak jugak nak membebel, tapi, tak pela simpan dulu. Tengah geram sebenarnya, pasal isu tanah runtuh tu.. Biasalah manusia, bila terhantuk baru terngadah. Hahahaha. Rasanya dalam isu ni, dah banyak kali terhantuk, tapi, entah kenapa baru kali ni terngadah. Bila wawancara Mr. Gurmit Singh (Chairman of Board, Centre for Environment, Technology and Development Malaysia) yang tak sampai 2 minit kat tv semalam, baru aku terfikir balik betapa teruknya keprihatinan isu2 Alam sekitar kat Malaysia ni. Nak sedih ke, nak gelak ke, aku pun tak tau.
No more permits for hillside projects: Najib

Aku harap ianya benar2 terlaksana, haha

"Telah timbul berbagai kerosakan dan bala bencana di darat dan di laut dengan sebab apa yang telah dilakukan oleh tangan manusia; (timbulnya yang demikian) kerana Allah hendak merasakan mereka sebahagian dari balasan perbuatan-perbuatan buruk yang mereka telah kerjakan, supaya mereka kembali (insaf dan bertaubat)"
(30:41)
7 December 2008
11.39am
ikan-nemo.blogspot.com

No comments: