Saturday, September 11, 2010

Bersalin kulit seperti ular, agenda “sharpen the saw”.

2 syawal berlalu. Waktu raya aku rasakan agak pack dengan aktiviti yang pelbagai. Makan-makan sampai segah ( sampai perot tak boleh nak masuk dah apa2 jenis makanan), melawat saudara mara, jiran tetangga (walaupun dok sebelah rumah ja, aku jarang jumpa sebab jarang balik kampung.huhu) dan teman-teman adalah antara event utama dalam 2 harini. Agak memenatkan, tapi best. Alhamdulillah.
 

Di awal kepulangan aku di kampung, aku telah memasang niat untuk menggunakan hari-hari di kampung halaman untuk "sharpen the saw"! Aku nak "refresh" balik semua, sambung balik semua neuron-neuron yang dah terputus.
 

Terlalu banyak perkara perlu dirancang. Banyak yang perlukan pengaturan kembali. Tetapkan priority dan sebagainya. Aku perlu jadi gila-gila seperti dulu, malah jauh lebih gila! :P
 

Kadang-kadang aku selalu terfikir, alangkah bagus kalau masa boleh diputarkan? Mungkin ia idea minda nobita yang biasa, tapi itu punca dan tanda aku lupa pada Tuhan yang Maha Bijaksana dan Maha Mengetahui sebagai pencatur massa. Kerana idea gila itu, akhirnya aku sedar dan yakin bahawa segala yang telah ditentukan Tuhan (samada baik atau buruk) itulah yang terbaik.
 

Ini masa untuk "sharpen the saw"!
 

Ya Allah, bantulah aku.


3 comments:

imam muda said...

" dunia dan akhirat perlu seiring."bahagiakanlah kedua ibu bapamu.

imam muda said...

" dunia dan akhirat perlu seiring."bahagiakanlah kedua ibu bapamu.

~nEmo~ said...

ya! benar sekali.